.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه چیز از انتخابات هیات اجرایی هلال احمر در استان
از انتخاب یک پزشک داوطلب به عنوان منتخب اول مازندران تا انتخاب دو نماینده مجلس+ حواشی مرکز استان
شمال نیوز : به هر روی به نظر می رسد مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر مازندران در اولین آزمون خود پس از انتصاب نتوانسته مور قانون عمل نموده و نمره قبولی دریافت نماید و بدون تردید حواشی این انتخابات در مرکز استان همواره در ذهن داوطلبان خواهد ماند .....

شمال نیوز : انتخابات هیات اجرایی و بازرسان جمعیت هلال احمر در سراسر استان مازندران ،  صبح جمعه برگزار شد .

این انتخابات اما فارغ از نتایج خود ، حواشی و اما و اگرهایی را در یکی از حوزه های انتخابیه بدنبال داشته است  .

از نقاط مثبت و البته قابل تامل برگزاری این دوره از انتخابات هیات های اجرایی هلال احمر در شهرستان های مازندران ، انتخاب یک پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر به عنوان منتخب اول داوطلبان هلال احمر در استان مازندران از حوزه قائم شهر بوده است .

انتخاب « دکنرسید ناصرعمادی » با رای بالا ( در مجموع شهرستان های استان ) ، نشان می دهد که بدنه داوطلبان هلال احمر علاقه مند است تا از جنس خودشان و با رویرکرد تخصصی رای دهند و از برخی اعمال نفوذها  و ورود چهره های سیاسی و ابلاغی گربزانند .

میزان آرای برخی نمایندگان مجلس که به عنوان نامزد هیئت اجرایی اعلام آمادگی نمودند و حواشی این انتخابات درمرکز استان نمایانگر این مدعاست که مجموعه داوطلبان هلال احمر معتقدند که این جمعیت نباید به وادی غیر تخصصی اش ورود نماید .

البته باید انتخاب یک پزشک داوطلب و بدون مرز به عنوان منتخب اول استان در شرایطی که برخی از نمایندگان مجلس نیز به عنوان نامزد حضور داشتند به فال نیک گرفت و به مسئولان مربوطه توصیه کرد تا این پیام را جدی گرفته و سمت و سوی کار به امور تخصصی هدایت نمایند و از سیاسی کاری و ورود سیاسی ها جلوگیری نمایند و یا حداقل آنان را برای راهیابی به این هیئت ها بصورت ویژه یاری ننمایند !

در ساری چه گذشت ؟!

در آستانه انتخابات هیات اجرایی و بازرسان جمعیت هلال احمربود که شش نفر از نامزدها در اقدامی هماهنگی از نامزدی انصراف دادند .

این شش نامزد انتخابات طی نامه ای دلایل خود را در بندهای هفت گانه اعلام و برگزاری غیر اصولی انتخابات و دخالت برخی از مجریان را اصلی ترین دلایل خود ذکر نمودند .

1- عدم رعایت بند 8 و دستورالعمل اجرایی آیین نامه انتخابات که اعتقاد داریم بسیاری از داوطلبان فعال و اعضا از گروه های مختلف که حتی سال ها برای هلال احمر زحمت کشیده اند از پست حذف گشته اند.

2- بر اساس دستورالعمل فوق الذکر داوطلبان و اعضای هلال احمر که از پست خارج شده اند حق اعتراضی ندارند، در صورتی که به آنان ابلاغ نشده است تا اعتراضی نمایند.

3- اکثر آنانی که برای آن ها کارت شرکت در انتخابات صادر شده است افرادی هستند که در سال 94 به صورت هدایت شده و برنامه ریزی شده و مشکوک به عضویت هلال احمر در آمده اند.

4- طبق ماده 74 و 75 کارکنان جمعیت هلال احمر حق تبلیغ له یا علیه نامزدها را ندارند و حق ندارند از امکانات هلال احمر برای تبلیغ نامزدها استفاده کنند در صورتی که در هلال احمر شهرستان ساری بعضی از پرسنل، هم تبلیغ له و هم تبلیغ علیه می کردند و اوج این تبلیغ که در حضور صدها تن از اعضا انجام گرفت، مدیریت جمعیت هلال احمر در زمان تبلیغات در تاریخ 21/5/95 مرتکب خلاف آشکار انتخاباتی می شود و یکی از نامزدها را برای سخنرانی در جمع داوطلبان آن هم در محل جمعیت استان دعوت می کند و وقتی مورد اعتراض قرار می گیرد اعلام می دارد این نامزد به خاطر مسئولیتش دعوت به سخنرانی شده است یعنی قانون فقط باید برای کاندیدای غیر مسئول رعایت شود.

5- به نظر ما در این دوره از انتخابات اشکالات فراوانی وجود دارد که به نظر می رسد مجموعه هلال احمر استان و شهرستان آن را یک طرفه هدایت می کنند تا فقط نامزدهای مورد نظر آنان که از اول به صورت لیستی، خودشان را مطرح کرده اند، انتخاب شوند.

6- صلح و دوستی، آلام بشری، اقدانات بشردوستانه و کلمه جمعیت که نشان از خردجمعی است در این انتخابات توسط مدیریت استان و شهرستان بنا به مستندات کاملا نادیده گرفته شده است و به نظر می رسد انتخابات باید در زمان دیگر و با برچیدن تمامی موانع برگزار شود.

7- ضمناً اینجانبان به عنوان اعضایی که حق رای هم داریم به نشانه اعتراض در انتخابات فرمایشی شرکت نخواهیم کرد.

خواجه وندی ، آقامیری، کیادهی، فتحی، جعفرزاده و رضایی ، شش نامزدی بودند که از انتخابات انصرلف داده اند اما با این حال نام رضایی بدلایل نامعلوم و علی رغم انصرافش در فهرست نهایی نامزدها قرار داشت که خود بر اما و اگرها افزود .

طبق ماده 31 آیین نامه برگزاری انتخابات جمعیت هلال احمرتصریح شده است :

 مجمع شهرستان باید از میان خود چهار نفر را به عنوان عضو اصلی شورای اجرایی شهرستان و دو نفر را به عنوان عضو علی البدل شورای اجرایی، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر هم بازرس علی البدل را با اکثریت نسبی آرای حاضر در جلسه رسمی انتخاب کند.

با این حساب و حنی اگر از کنار انصراف « رضایی » با اغماض بگذریم باز هم این هیئت یک عضو علی البدل کم داشته که این با قانون انتخابات این تشکب مغایرت صریح دارد .  

به هر روی به نظر می رسد مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر مازندران در اولین آزمون خود پس از انتصاب نتوانسته مور قانون عمل نموده و نمره قبولی دریافت نماید و بدون تردید حواشی این انتخابات در مرکز استان همواره در ذهن داوطلبان خواهد ماند .

در این انتخابات که روز جمعه در سراسر استان برگزار گردید دو نماینده مجلس از حوزه های ساری و فریدونکنار انتخاب شدند   .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جویباری 25 ارديبهشت 1395
در شهرستا جویبار هم حاشیه وجود داشت برای شهردار تبلیغات کردند که علیرغم تبلیغات زیاد از یک امدادگر زن بی نام و نشان شکست خورد و رای کمتری گرفت ولی باز هم در اطلاع رسانی اسم نفر دوم را در ابتدای لیست گذاشتند
پاسخ ها به این نظر
اسدی 26 ارديبهشت 1395
درسته شهردار دوم شد 20 رای کمتر گرفت اما روابط عمومی شهرداری بجای کار برای مردم در اطلاع رسانی انتخابات هلال احمر دروغ هم میگن اول اسم رییسشن رو گذاشتن خنده داره
یک جانباز 26 ارديبهشت 1395
راستی این اقایان که انصراف دادن رد صلاحیت نشده باشند که انصراف بهانه شده باشد عملکرد نا صواب انها در شهرداری ساری برای مردم شریف ساری مشهود است یعنی انشاالله شهردار پر تلاش ساری از دست انها راحت میشه الهی امین مگر اینکه ازراییل با انها تصفیه حساب بکنه
هلي روش 26 ارديبهشت 1395
متاسفانه اين بارهم بعضي دوستان با پول مسير انتخابات را عوض كردند. انتخابات هلال احمر و هر انتخاباتي كه اين اقايون حضور دارن بوي پول و تطميع مي گيره و ناسالم ميشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.